Nazywam się Justyna Małkuch-Świtalska i wspieram naukowców, aby ich kariera nabrała rozpędu.

O sobie w jednym zdaniu?

Profesjonalizm połączony z dużą życzliwością
i jeszcze większą dawką doświadczenia.

Początek

Rok 2015. Staję przed komisją złożoną z profesorów Uniwersytetu Harvarda i Sorbony, aby obronić 2-tomowy doktorat po francusku na temat rzeźby średniowiecznej i renesansowej kościoła Św. Pantaleona w Troyes.

Obecnie mam ponad 14 lat doświadczenia zawodowego. Zrealizowałam ponad 1000 godzin szkoleniowych. Oceniłam dla Komisji Europejskiej projekty o łącznej wartości 400 milionów euro.

Ale wciąż największym wyzwaniem w moim życiu pozostaje doktorat. Setki razy miałam ochotę odpuścić. Podwinąć ogon pod siebie i zwiać. Na szczęście pojawili się obok mnie bardziej doświadczeni naukowcy. Przekazali swoje know-how, podpowiedzieli rozwiązania, ustalili plan.

Doktorat obroniłam, a moja kariera menadżera nauki ruszyła pełną parą.

Czym się zajmuję

Podczas doktoratu uwierzyłam, że polscy naukowcy mogą zmieniać świat i osiągnąć sukces za granicą. Że nauka daje nieograniczone możliwości każdemu, kto chce je dostrzec i wykorzystać.

Dlatego postanowiłam wspierać młodych naukowców w strategicznym rozwoju ich ich projektów i karier.

Jestem pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP i tworzę zespół trenerski wyspecjalizowany w usługach dla nauki. W 2011 roku założyłam Stowarzyszenie Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, którego jestem prezeską.

Naukowa kariera to dla mnie zespołowa gra, którą rządzą jasne, uczciwe zasady.

Pracuję zgodnie z kodeksem etycznym trenerów nauki oraz ze standardami francuskiej szkoły trenerskiej. Pełnię rolę Associate Trainer przy brytyjskim zespole trenerów akademickich Vitae® (The CRAC z siedzibą w Cambridge). Jestem także jurorem konkursu Three Minute Thesis®.

Od 2019 roku organizuję Narzędziownię – unikatowy program narzędzi trenerskich dla naukowców i ekspertów edukacji różnych dyscyplin.

Chcesz dokładnie poznać moje kwalifikacje i mój dorobek zawodowy? Zapraszam Cię tutaj.

Moje doświadczenia

Inspiracje

Moje idolki to „żelazne damy” – Madeleine Albright, Margaret Thatcher, Aung San Suu Kyi, Christine Lagarde. Nie podziwiam ich za (często kontrowersyjne) poglądy polityczne lub działania, ale za to, że potrafiły dążyć do obranego celu wbrew wszystkiemu. I dlatego, że głęboko wierzyły w to, co robią.

Moim naukowym autorytetem jest Janet Metcalf. Najpierw o niej czytałam. Później osobiście ją poznałam. Aż wreszcie udało mi się nawiązać z nią współpracę i kontakt, które trwają do dziś.

PO GODZINACH

Od kiedy pamiętam, chłonęłam otaczający mnie świat. To podejście zostało mi do dzisiaj – tak samo chętnie czytam doktoraty na temat matematyki czy fizyki, jak o dydaktyce, lingwistyce czy psychologii. Kocham naukę i nawet po pracy nie mam jej dość.

A poza tym sport – to on nauczył mnie wytrwałości. Zdobyłam brązowy pas w karate. Próbowałam swoich sił w Teakwondo i Capoeirze. Mam za sobą ponad 1000 km przebiegu na trasach rolkarskich.

Smaku mojemu życiu dodaje też domowa kolekcja przypraw i ziół. Uwielbiam aromatyczną kuchnię. Żadnej potrawy nie wyobrażam sobie bez jednej z odmian pieprzu lub ostrej papryczki.

Partnerzy

Zobacz opinie uczestników poprzednich edycji

Agnieszka Grzegorczyk
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Kurs Trenerów Nauki to niepowtarzalna okazja do wzmocnienia kompetencji trenersko-liderskich w obszarze nauki, a także poznania podejścia do szkoleń w ramach poszczególnych dyscyplin. Gorąco polecam te zajęcia wszystkim młodym naukowcom, dla których słowa: rozwój, kompetencja i wysoka jakość działania stanowią słowa klucze. Dopełnieniem całości jest też Narzędziownia Trenera Nauki. Dzięki unikalnemu programowi, nowoczesnym metodom współpracy, a także innowacyjnemu podejściu do budowania ścieżek kariery naukowej oferta KTN jest bardzo cenna, atrakcyjna rozwojowo.

Dr Dominika Byczkowska-Owczarek
Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego

Zgłosiłam się na sesję coachingową do dr Justyny Małkuch-Świtalskiej, ponieważ po latach pracy naukowej czułam się przytłoczona ilością zadań, potrzebowałam uporządkować działania, wybrać priorytety, ustalić plany dalszego rozwoju zawodowego. Mówiąc krótko- chciałam opanować chaos dydaktyczno-naukowo-organizacyjny i skierować swoje siły tam, gdzie pozwolą mi najlepiej rozwinąć moją karierę naukową. Podczas kilku sesji z dr Małkuch- Świtalską przewartościowałam to, co dla mnie ważne w mojej pracy i wypracowałam zasady, którymi kieruję się podejmując kolejne decyzje zawodowe. Wnioski z sesji dodały mi odwagi do realizacji trudnych przedsięwziąć naukowych.

Dr hab. Joanna Mucha
biolog
Polska Akademia Nauk

Wzięłam udział w Kursie Trenerów Nauki (KTN) zorganizowanym w marcu 2017 r. To była dobra decyzja – Kurs pozwolił mi uatrakcyjnić prowadzone zajęcia i wzmocnił moją pewność siebie na sali wykładowej. Nieodzowny dla każdego doktoranta, KTN polecam też osobom ze stopniem naukowym doktora.

Dr Lidia Wolińska-Nizioł
Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie

Kurs Trenerów Nauki to cztery dni intensywnej pracy, godziny interesujących zajęć, wymiany doświadczeń i inspirujących rozmów. Wszystko po to, by zobaczyć, że można INACZEJ, to znaczy ciekawiej, efektywniej, bardziej motywująco i z pasją. Profesjonalizm Prowadzących sprawiały, że z Kursu naprawdę się czerpało: wiedzę, pomysły i dobrą energię. Uczestnicy, najlepsi z najlepszych, interesujące osobowości, życzliwe usposobienia i naukowcy-pasjonaci, którym naprawdę się chce.

Dr hab Agnieszka Zagórska
Katedra Chemii Farmaceutycznej UJ CM

Bardzo profesjonalny kurs, który nie skupia się tylko na przekazywaniu wiedzy dotyczącej przygotowania i prowadzenia procesu szkoleniowego. Cykl Kolba jest realizowany w czasie zajęć praktycznych, przy zastosowaniu nowoczesnych technik i narzędzi trenerskich. Kurs Trenerów Nauki pozwala na spojrzenie z innej perspektywy oraz udoskonalenie procesu nauczania, czego jako wieloletni nauczyciel akademicki, mogłam osobiście doświadczyć.

dr Anna Stachowiak-Szrejbrowska
Kierownik Sekcji Wsparcia Aplikacji Grantowych w Centrum Wsparcia Projektów UAM

„Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” to kopalnia wiedzy zarówno dla naukowców rozpoczynających przygodę z projektami, jak i tych bardziej zaawansowanych. To także źródło inspiracji dla trenerów prowadzących szkolenia z przygotowywania projektów i zarządzania nimi. Absolutny „must have” dla tych, którzy chcą z sukcesem realizować projekty naukowe.

Dr Tomasz Książczyk
Edukator i Mentor Szkoły Dzikiej w Tychach

Dzięki spotkaniu z firmą Trener Nauki udało mi się precyzyjnie połączyć zawód naukowca z pasją do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dzielenie się wiedzą jest teraz moim drugim zawodem. Szkolenie trenerskie dało mi nowe umiejętności i dostarczyło zestaw narzędzi do pracy. Moje zajęcia zyskały na wartości. Naukę popularyzuję w sposób pełniejszy, bardziej efektywny.

Dr inż. Edyta Łaskawiec
Politechnika Śląska

Jeśli dydaktyka to dla Ciebie przykry obowiązek, który należy odrobić, zakończyć zaliczeniem i wrócić szybciutko do kochanego labu, to Kurs Trenerów Nauki nie jest dla Ciebie. Ale jeśli po każdych zajęciach ze studentami masz niedosyt… jeśli chciałbyś zrobić coś więcej, wyjść poza akademicki schemat, rozwinąć kreatywność swoją i studentów, to może warto zainteresować się najlepszym kursem dydaktyki aktywnej. Dla mnie Kurs Trenerów Nauki był nie tylko źródłem wiedzy, nowych umiejętności i inspiracji, ale przede wszystkim kursem odwagi i otwartości. Dziękuję i serdecznie polecam (jeszcze) niezdecydowanym.

Natalia Osica
Pro Science

Narzędziownia Trenera Nauki już w samej nazwie nawiązuje do praktyki. Udział w szkoleniu pozwolił mi poznać różnorodne narzędzia, które można wykorzystywać w pracy zespołowej, nie tylko podczas szkoleń dla naukowców. Zajęcia były przeprowadzone metodycznie, rzeczowo i w przyjaznej atmosferze sprzyjającej otwartej komunikacji i poznawaniu uczestników, co także jest ważnym aspektem udziału w szkoleniach. Polecam! A szczególnie naukowcom, którzy chcą bardziej świadomie podchodzić do planowania kariery.

Kinga Kasperkiewicz
Dr n. farm.
Adiunkt Katedry Chemii Instytutu Nauk Biologicznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego

Doktor Justynę Małkuch-Świtalską poznałam podczas wydarzenia „Projekt Naukowiec” zorganizowanego w Łodzi przez sieć EURAXESS Polska. Zapoznałam się z propozycją firmy Trener Nauki, wywarła na mnie ogromne wrażenie. I tak znalazłam się na Kursie Trenerów Nauki, Narzędziowni Trenera Nauki i Wirtualnej Narzędziowni Trenera Nauki. Wszystkie kursy były przygotowane profesjonalnie, pełne zaangażowania ze strony prowadzących i pasji, czyli tego, co lubię najbardziej. I przede wszystkim ludzie – z różnych dziedzin, na wszystkich szczeblach kariery, z różnymi doświadczeniami zawodowymi. Deontologia trenerska, teoria i ćwiczenia praktyczne, które poznaliśmy na kursie, pozwalają rozwinąć skrzydła i zmienić myślenie dotyczące nauki. Gorąco polecam i rekomenduję!

Marzena Smol
Dr hab.
Kierownik Pracowni Surowców Biogenicznych, IGSMiE PAN

Kurs Trenerów Nauki – czyli cztery dni intensywnej pracy warsztatowej, możliwość opracowania swojego programu szkoleniowego oraz uzyskania feedbacku. To idealne miejsce na wzmacnianie swojej roli wykładowcy i trenera. Serdecznie polecam udział w Kursie Trenerów Nauki wszystkim naukowcom, w tym szczególnie dydaktykom na każdym etapie swojej ścieżki kariery naukowej.

Chcesz uzgodnić szczegóły spotkania?

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz do mnie lub zadzwoń